Pagina's

17-09-2015

De goede liefde

ik ga de liefde als zodanig niet beschrijven
ter wille van mijn zin in 't leven dat ik zo lief
het zijn toch allemaal diezelfde dingen
en ik ben van mijn gevoelens echt geen dief

hoe mooi en zalig al dat is verheven strelen kan
de tussentijdse pauzes en verdriet
de schaamte, echtbreuk, en natuurlijk het gescheld
het word je niet verteld, er is niemand die dat ziet

hand in hand, de angst voor 't alleen zijn
is de grip die het stelletje verbindt
de Duivel zit er bovenop, hij wacht zijn kansen af
tot je zwak, akelig en mat bent, lieve kind...

dit doemscenario behelst mijn echte vrezen
scheid niet langer 't koren van het kaf, omdat
illusies worden gevoed, pijn die knaagt je parten
alles keert tot roet, er restten slechts gebroken harten

toch zijn er die dit nooit is overkomen
wellicht behoedt de roes hen al het lijden
dus laat ik ze lekker verder met hun dromen
en zal de liefde in mijn leven maar vermijden

   ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kritisch = analytisch